Jesteś tutaj: Home » Info » Technika i motoryzacja » Audi A3 Sportback g-tron czy zrewolucjonizuje rynek aut 

Audi A3 Sportback g-tron czy zrewolucjonizuje rynek aut

 

 





 

 

Audi A3 Sportback g-tron czy zrewolucjonizuje rynek aut




Audi A3 Sportback g-tron to wielki krok marki na drodze ku zrównoważonej mobilności.

audi a3 tron

Kompaktowy pięciodrzwiowy samochód, który zadebiutuje pod koniec 2013 roku,
do napędu wykorzystuje Audi e-gaz, paliwo neutralne pod względem emisji CO2.

                                                                                                    audia31

Będzie ono produkowane w wytwórni e-gazu w Werlte, przetwarzającej prąd elektryczny w gaz. Dzięki temu, nowe auto połączy w sobie w pionierski sposób ekologię, ekonomię i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne.
audiwnetrza 

 

Audi A3 Sportback g-tron zawiera w sobie najbardziej zaawansowane kompetencje techniczne Audi, od technologii ultralekkiej konstrukcji, przez elementy infotainment, aż po systemy informacji kierowcy. Przede wszystkim jednak zastosowano w nim najnowsze rozwiązania dotyczące napędu na gaz. Obejmują one nawet nowatorską konstrukcję zbiorników paliwa. Każdy z umiejscowionych pod podłogą bagażnika zbiorników, może zmieścić siedem kilogramów wtłoczonego pod ciśnieniem 200 barów gazu. Dzięki zastosowaniu zasady ultralekkiej konstrukcji, pojedynczy zbiornik waży 27 kilogramów mniej niż jego konwencjonalny odpowiednik.

                                                                                           audiliczniki

Obudowa zbiorników składa się z materiału wielowarstwowego. Wewnętrzną warstwę tworzy nieprzepuszczający gazu poliamid. Środkowa, wykonana z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP), zapewnia możliwie wysoką wytrzymałość, a trzecia, również bardzo wytrzymała warstwa tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (GRP), skutecznie chroni zbiornik przed zewnętrznymi uszkodzeniami.

Dwa wskaźniki na desce rozdzielczej informują kierowcę o poziomie napełnienia zbiorników. Ponadto, za pośrednictwem systemu informacji kierowcy można odczytać bieżące zużycie paliwa wykorzystywanego w danej chwili.


Kolejna techniczna innowacja zastosowana w Audi A3 Sportback g-tron, to elektroniczny regulator ciśnienia gazu. Ten niewielki i lekki element obniża o dwa stopnie, do wartości od ok. pięciu do dziewięciu barów, wysokie ciśnienie z jakim gaz wypływa ze zbiorników. Dzięki temu, w listwie wtryskowej panuje zawsze właściwe ciśnienie. Podczas ekonomicznej jazdy przy niskiej liczbie obrotów jest ono niskie, a jeśli kierowca zwiększy moc i liczbę obrotów – ciśnienie wzrasta.



Gdy ciśnienie w zbiorniku spadnie poniżej dziesięciu barów, sterownik silnika samoczynnie przełącza jednostkę na zasilanie benzynowe. Audi A3 Sportback g-tron jest w pełni biwalentne, oznacza to, że jego osiągi są dokładnie takie same na zasilaniu gazowym i benzynowym. Napędzane gazem, zgodnie z normami zużycia, jest w stanie przejechać ok. 400 km, a w razie potrzeby na zasilaniu benzynowym, kolejnych 900 km. Łączny zasięg pojazdu jest więc taki sam, jak zasięg Audi z silnikiem TDI.


audi wlew

Wlew benzyny i zawór gazu znajdują się pod wspólną pokrywą. Po tankowaniu i przy niskich temperaturach, silnik odpala wykorzystując zasilanie benzynowe i tak szybko, jak to możliwe, przełącza się na zasilanie gazowe.

 

Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl 

---