Jesteś tutaj: Home » Moda » Ulica modowo » Eko-Dziewczyna 

Eko-Dziewczyna

 

Nowinki i wskazówki na temat i dotyczące szeroko pojętego Lifestyle'u – napływają do nas w coraz szerszym spektrum. Pierwotnie termin „lifestyle” kojarzył się po prostu z elegancją i uprzywilejowaniem społecznym. Tak, społecznym – ponieważ Lifestyle oznaczał przede wszystkim umiejętność pięknej autoprezentacji na forum towarzyskim, umiejętność bywania – na przykład w ekskluzywnych klubach. Jednak dziś termin ten ma o wiele szersze – i głębsze znaczenie. Nie należy wiązać go wyłącznie z modą, trendami – urodą, makijażem i strojem, mimo że niewątpliwie wszystkie te elementy są kluczowe w odbiorze kobiet. Nie wpływa to jednak na fakt, że Lifestyle – coraz częściej oznacza precyzyjny pogląd oraz styl bycia (zarówno w życiu codziennym, prywatnym – jak i zawodowym). Nie wypada więc wypaczać tego terminu błędną interpretacją, polegającą na ograniczaniu go jedynie do elegancji, „błyszczenia” –  bądź „lansowania” swojej osoby za pośrednictwem określonego szablonu. Lifestyle – jest czymś więcej. Jest indywidualnym wyborem kobiety co do własnego wizerunku, ale i jakości życia. A wybór ten aktualnie – nie jest stricte modowy. Dlatego, że moda przestała być jednoznaczna, wąskotorowa, czy jednostronna – a stała się kompleksowa, synetyczna i spójna. Świat, życie, styl – są współcześnie bogatą paletą szablonów, wzorców do wyboru, i to kobieta sama określa, co wpisuje się w trendy, a co nie.

 

Jak wszyscy wiemy, moda zatacza kręgi. Choćby pantofle (szpilki) zakończone szpicem (szpiczastym, ostrym noskiem) – jeszcze niedawno całkowicie wyparte przez buty z zaokrąglonym czubkiem – dziś wkraczają w fazę renesansu, to znaczy: zaczynają powracać do łask. Element garderoby, czy wizerunku, który chwilę temu zdawał się być passé – już jutro może być ponownie: trendy. Współczesna kobieta lifestyle'owa dobrze zdaje sobie z tego sprawę, ponieważ ma świadomość, że moda – rozwija się i łączy w sobie wiele pierwiastków eklektycznych. Tak naprawdę – będąc współczesną kobietą – bardzo trudno jest znaleźć się zupełnie poza głównym nurtem modowym. Wystarczy poczucie smaku i kropla intuicji, samoświadomości – w jakim stylu czujemy się najlepiej, by umiejscowić się w samym centrum tego nurtu.

 

Mówiąc o kobietach lifestyle'owych – nadal najczęściej mamy na myśli kobietę w stylu Glamour. Glamour, to swoiste wyrafinowanie, elegancja, a także dbałość o swoje ciało w najrozmaitszych jego aspektach, szczegółach. Kobieta w stylu Glamour jest zmysłowa, wytworna i nienaganna. Jej codzienne stylizacje nie mogą być coprawda przesadzone, lecz muszą pozostawać – dopracowane, bardzo kobiece i atrakcyjne. Najczęściej kojarzoną ze stylem Glamour marką jest Gucci, która na sezon wiosna-lato 2012 – stawia na lakierowane platformy oraz stylowe torby. W stylu Glamour – mamy więc do czynienia przede wszystkim z elegancją, jakością i błyszczeniem – ale: w dobrym rozumieniu tego słowa. Glamour, to również swoista czystość formy – klasyczność i klarowność kobiecego wizerunku. A klamrą spinającą ten kobiecy wizerunek – jest oczywiście makijaż. Wojtek Rostowski (makijażysta Max Factor) definiuje styl Glamour takimi słowami: „Nie ma nic prostszego w dążeniu do perfekcji niż jedna, spójna koncepcja”.

 

Obecnie naprzeciw kobiety w stylu Glamour – wychodzi zupełnie inna kobieta. Można określić ją mianem Eko-Dziewczyny.  Eko-Dziewczyna może być jak najbardziej dojrzałą kobietą – lecz jej podejście do życia i stylizacji będzie bardziej miękkie i łagodne, choć i ona interesuje się Lifestylem. W czasie gdy Kobieta-Glamour postawi na renomowane marki i odwiedzi salony kosmetyczne oraz medycyny naturalnej – Eko-Dziewczyna wybierze kosmetyki naturalne (pudry mineralne, zieloną glinkę i olej kokosowy, koniecznie tłoczony na zimno) i zdecyduje się na makijaż w stylu natural-look.

 

Kobieta-Glamour na wieczorny wypad do miasta upatrzy wykwintną restaurację, pragnąc spróbować nowych i ładnie zaserwowanych smaków. Eko-Dziewczyna zaciekawi się codzienną dietą i zdrowym odżywianiem – i chętnie postawi na, coraz bardziej popularne, witalizujące zielone szejki. Jej codzienne stylizacje będą delikatne, o dziewczęcych liniach – albo graficzne.
Eko-Dziewczyna nie pogardzi również tymi modowymi stylami, które opierają się na tak zwanej harmonii kontrastów. Tego rodzaju harmonię zaproponował Maciej Zień na wiosnę 2012. Jego kolekcja na ten sezon, to zwiewne tuniki i powłóczyste suknie (z wykorzystaniem mięciutkiego jedwabiu), które z jednej strony prezentują się jako harmonijne, z drugiej zaś – nie są jednoznaczne. Takie kreacje zdają się być wypadkową między skromnością i zmysłową powściągliwością w ubiorze – a odwagą i chęcią podkreślenia atutów kobiecej urody. Eko-Dziewczyny mogą znaleźć w tej kolekcji poszukiwane przez siebie naturalne piękno – naturalne, lecz nie pozbawione finezji i delikatnej seksowności.

Niezależnie od indywidualnych upodobań – kobieta w stylu Glamour i Eko-Dziewczyna: mają przed sobą jeden, wspólny cel. Nie jest nim Make Life Easier – hasło modowych blogów takich, jak Kasi Tusk. Owym wspólnym celem jest – współczesny Lifestyle. Czyli – dojrzałość prywatnych poglądów, świadomość plusów i minusów swojej urody i figury, jak również zdolność wyrażenia swego charakteru za pomocą wizerunku, stylu bycia i autoprezntacji.

 

Czy to styl glamour, czy eko – esencję każdego stylu (Lifestyle’u) zawsze stanowi Kobieta. Kobieta – przez duże K. Dlatego, że kobiety doskonale wiedzą, iż to one nadają kierunek temu światu, to one go isnpirują. I chociaż „des gustibus non disputantum est” (z łac.: o gustach nie należy dyskutować) – każda prawdziwa kobieta nie ma wątpliwości, że gust i własne predyspozycje, zawsze są warte dyskusji i poszukiwania złotego środka.

 

Justyna Karolak

 

 

KONKURS trwa do 20 czerwca 2012 roku

Producent krawatów marki Collection Adam przygotował dla naszych użytkowników KONKURS, w którym nagrodami są ekskluzywne ręcznie szyte krawaty.

 

Zasady udziału w konkursie

Żeby wziąć udział w losowaniu wystarczy zostać facebook-owym fanem strony http://www.facebook.com/CollectionAdam

Od 4 czerwca do 20 czerwca 2012 roku, każdego dnia losowany będzie jeden krawat z bieżącej edytowanych kolekcji.

Informacja kto wylosował w danym dniu nagrodę będzie podawana każdego dnia do godziny 14 na stronie modowo.pl. Wówczas wylosowana przez nas osoba musi przesłać do nas informację drogą mailową redakcja@modowo.pl na jaki adres ma być wysłany prezent.

Prezent wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej na podany przez zwycięzcę adres.  

Nasi dzisiejsi fani będą brali udział w losowaniu 17 razy, co zwiększa szansę na wygraną. Im szybciej zostaniesz fanem, tym weźmiesz udział w większej ilości losowań. Każdy z naszych fanów, przez cały czas trwania konkursu może wylosować tylko jeden krawat.          

Osoby, którym nie poszczęści się podczas losowania będą miały szansę dokonać zakupu na stronie http://adamtie.com/ Fani dokonują zakupów z 50% rabatem.  

 

 

---