Jesteś tutaj: Home » Info » Technika i motoryzacja » Land Rover i testy silników elekrytcznych do Defendera w terenie 

Land Rover i testy silników elekrytcznych do Defendera w terenie














Land Rover i testy silników elekrytcznych do Defendera w terenie.





Land Rover rozpoczął testy elektrycznych wersji modelu Defender w rzeczywistych warunkach eksploatacji, natomiast odwiedzający salon samochodowy w Genewie będą mogli zobaczyć to auto w „statycznych” warunkach na stoisku brytyjskiego producenta.


                                                                 defender

Do napędu służy silnik elektryczny o mocy 94 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm. Na pokładzie znajduje się także akumulator litowo-jonowy o pojemności 27 kWh, który pozwala na przejechanie około 80 kilometrów.

defender1


Producent deklaruje, że „prądu” wystarczy na osiem godzin zabawy w terenie. Po wyczerpaniu akumulatora będzie go można naładować nawet w cztery godziny, korzystając z ładowarki 7 kW. W innym przypadku (ładowarka 3 kW) ładowanie trwa 10 godzin.

                                                                                                                                                  defender3 

Elektryczny Defender został wyposażony w skrzynię redukcyjną oraz typowy dla tego modelu napęd na cztey koła. Land Rover zainstalował również zmodyfikowaną wersję systemu Terrain Response.

 defender4

W porównaniu ze standardowym Defenderem, waga wersji elektrycznej wzrosła o 100 kilogramów. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że same akumulatory, umieszczone w miejscu zwykle zajmowanym przez silnik, ważą 410 kilogramów.

                                                                                                   defender5 

 

Na razie firma stworzyła siedem egzemplarzy tego modelu, które przejdą wyczerpujące testy.

                                                 
 defender6


Źródło: Land Rover, informacja Mototet.pl

defender7



---