Jesteś tutaj: Home » Kobieta » Skuteczna dieta » Schudnij po wakacjach- 12 praktycznych rad 

Schudnij po wakacjach- 12 praktycznych rad

 

 

 

 

Wakacje to czas odpoczynku, najczęściej także od dbania o siebie. Deser lodowy, gofry z bitą śmietaną, smażone ryby z frytkami, karkówka z grilla i do tego piwo... . Z każdej strony atakują nas pokusy, którym ciężko się oprzeć.  
Latem łatwo jest przybrać na wadze, trudniej zrzucić zbędne kilogramy. 

Radzimy jak to zrobić.

1.
Jedz regularnie i o stałych porach  4-5 posiłków dziennie w odstępach co 3 godziny. Dzięki regularnemu spożyciu posiłków organizm czerpie potrzebną energię z pożywienia dostarczanego na bieżąco – nie magazynuje składników odżywczych w postaci tkanki tłuszczowej. Unikniesz także napadów wilczego głodu.

2. Pamiętaj  o śniadaniu. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem. Pobudza przemianę materii i daje energię na cały dzień. 

3. Pij około 2 litrów wody niegazowanej w ciągu dnia pomiędzy posiłkami. Woda wypełni twój żołądek, dzięki temu nie będziesz odczuwać głodu. Żeby zmienić smak wody możesz dodać do niej kilka kropli cytryny lub listek mięty.

4. Do każdego posiłku jedz warzywa. Są niskokaloryczne, dostarczają witamin, minerałów oraz błonnika. Zjadaj też dwie porcje owoców dziennie.

5. Jedz produkty pełnoziarniste. Wybieraj „ciemne” pieczywo, brązowy ryż oraz pełnoziarnisty makaron. Są one bogate w witaminy i składniki mineralne w przeciwieństwie do produktów „białych”,  z pełnego przemiału. Nie zapomnij o włączeniu kasz do swojego jadłospisu, szczególnie tych gruboziarnistych(np. gryczana, jęczmienna typu pęczak.

6. Wystrzegaj się słodkich i gazowanych napojów. Całkowicie zaprzestań spożywania soków w kartonach, napojów, nektarów, wód smakowych i gazowanych napojów. Zawierają one mnóstwo pustych kalorii. Jeśli masz ochotę na sok - zrób go ze świeżych warzyw czy owoców. Niebezpieczeństwem nadwyżki energii jest alkohol. Pół litra piwa to ponad 250 kcal, a kolorowe drinki w zależności od składu mogą dostarczać nawet 500 kcal. W trakcie diety najlepiej więc całkowicie pożegnać się z napojami wyskokowymi.

7. Wyeliminuj słodycze. Dostarczają organizmowi wyłącznie dużej ilości energii, której nadwyżka magazynowana jest w postaci tkanki tłuszczowej. 

8. Zrezygnuj z  żywności typu fast food oraz gotowych dań dostępnych w sklepach. Te wysoce przetworzone produkty nie niosą ze sobą nic dobrego – zawierają masę konserwantów, wzmacniaczy smaku, aromatu i kalorii. Do tego charakteryzują się wysoką zawartością tłuszczu i soli, których nadmiar ma niekorzystny wpływ na zdrowie. 

9. Unikaj tłustych potraw, mięs, wędlin i nabiału ( np. pasztetów, mielonek, konserw, tłustych sosów, potraw smażonych). Zamień je na chude mięso ( drób, cielęcina, jagnięcina), chudy nabiał ( chude sery, jogurty, kefiry, maślanki). 

10. Wybieraj techniki kulinarne takie jak:  gotowanie potraw (w wodzie lub na parze), duszenie lub pieczenie w folii.

11. Jedz powoli.  W pospiechu połykasz duże kęsy. Może to być powodem wzdęć, niestrawności i przejedzenia. Usiądź i dokładnie przeżuwaj każdy kęs. Wcześniej poczujesz sytość i dzięki temu zjesz mniej.

12. Ruszaj się. Aktywność fizyczna ułatwia odchudzanie, poprawia humor i uelastycznia skórę. Niech ruch towarzyszy Ci podczas diety jak i po niej. Warto więc wybrać taki sportu, który sprawia najwięcej przyjemności. Ćwicz około godziny przez większość dni w tygodniu.


logodiet med



Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy specjalisty oraz indywidualnie dobranego jadłospisu zamów go przez internet.

Poradnia Dietetyczna DietMed

ul. 11-go Listopada 80 Ostrołęka

tel. 888 661 887

ZAMÓW INDYWIDUALNIE DOBRANĄ DIETĘ PRZEZ INTERNET
 

www.dietmed.ostroleka.pl

 NASZ FUNPAGE: 

https://www.facebook.com/pages/Poradnia-Dietetyczna-Dietmed/138180953032570?fref=ts

 

---