Jesteś tutaj: Home » Moda » Biżuteria » SWAROVSKI I KINO – MARIAŻ PRAWDZIWYCH GWIAZD 

SWAROVSKI I KINO – MARIAŻ PRAWDZIWYCH GWIAZD

Swarovski niezmiennie kojarzy się z modą i sławą. Od 1895 roku, niezrównana precyzja wykonania szlifowanych kryształów Swarovski stanowi punkt odniesienia dla producentów na całym świecie. Ze względu na swą czystość, finezję i wyjątkowy blask kryształy Swarovski są niebywale fotogeniczne. Nic więc dziwnego, że między wyrobami Swarovski a światem kina – zarówno tym przedstawionym na wielkim ekranie, jak i tym znanym z czerwonego dywanu – wytworzyła się naturalna, bliska więź.

Historia tej znajomości sięga roku 1939, kiedy to w Czarnoksiężniku z krainy Ozniezapomniane czerwone pantofelki na stopach Judy Garland wprost lśniły z ekranu. Od tego obrazu rozpoczęła się długoletnia współpraca, która zacieśniała się w kolejnych dekadach. Rok po roku charakterystyczne i natychmiast rozpoznawane wyroby firmy Swarovski pojawiały się w największych międzynarodowych produkcjach. Od pierścionka „Nirvana” na palcu Meryl Streep w filmie Diabeł ubiera się u Prady i torebki „Power” w dłoni Mélanie Thierry wLargo Winch, aż po Kim Cattrall z torebką „Kiosque” w filmie Seks w wielkim mieście i Halle Berry z pierścionkiem „Glacier” na palcu w Śmierć nadejdzie jutro – kryształy Swarovski niezmiennie wywołują poruszenie, gdy w grę wchodzi wielka produkcja.

Rok 2010 nie był wyjątkiem od tej reguły, zaowocował bowiem współpracą firmy Swarovski z twórcami dwóch najbardziej oczekiwanych filmów roku – Alicji w Krainie Czarów oraz drugiej części filmu Seks w wielkim mieście. Firma Swarovski powołała do życia kolekcję przesyconą magią świata wykreowanego przez Tima Burtona, tworząc między innymi replikę naszyjnika Alicji. Z kolei Seks w wielkim mieście 2 lśnił jeszcze większym blaskiem za sprawą kieliszków do szampana Crystalline i przyciągającej wzrok torebki „Power”. W 2011 roku Swarovski otworzy nowy rozdział w historii swojej długoletniej współpracy z wytwórnią Disneya, tworząc kolekcję zainspirowaną kinowym przebojem Piraci z Karaibów 4 – Na nieznanych wodach. Kolekcja ta nie tylko odtworzy świat przedstawiony w filmie, ale także obejmie repliki naszyjnika i pierścionka, który podczas zdjęć nosiła Penélope Cruz.

Niezwykłej kreatywności firmy Swarovski najlepiej dowodzi fakt, że jej wyroby stworzone specjalnie na potrzeby branży filmowej wielokrotnie zdobywały wyrazy uznania. Weźmy na przykład wspaniały kryształowy naszyjnik, który zdobił dekolt Nicole Kidman w filmie Moulin Rouge, czy też olśniewające kostiumy aktorek występujących w produkcji Nine – Dziewięć, nie wspominając o klejnotach i koronie w filmie Młoda Wiktoria. Firma Swarovski stworzył ponadto niektóre rekwizyty pojawiające się w filmach Ocean’s Thirteen Dreamgirls, zaprojektowała wybrane kostiumy Christiny Aguilery na potrzeby filmu Burleska, jak również elementy wystroju wnętrz i akcesoria do filmu Czarny łabędź.

Zachwycający blask na czerwonym dywanie

Swarovski zawsze z entuzjazmem korzysta z okazji do upiększenia aktorek stąpających po czerwonym dywanie. W każdym sezonie Swarovski potwierdza swoją gotowość do podtrzymania i rozszerzenia współpracy na wielkiej arenie, jaką jest świat filmu, tworząc imponujące a zarazem charakterystyczne kreacje wyznaczające nowe trendy w modzie. Marilyn Monroe śpiewająca Happy Birthday Mr. President w legendarnej sukni wyszywanej kryształami po dziś dzień pozostaje sztandarowym przykładem takiego podejścia. Od tamtej pory wiele aktorek cieszących się uznaniem na całym świecie, takich jak Sharon Stone, Kate Winslet czy Jennifer Aniston, zaufało firmie Swarovski, wierząc, że dzięki niej pokaże się z najlepszej strony w świetle reflektorów i na czerwonym dywanie.

Jeszcze dobitniej wyrażając swoje oddanie dla sztuki filmowej, Swarovski w naturalny sposób stał się nieodzownym uczestnikiem największych wydarzeń filmowych skupiających zainteresowanie międzynarodowych mediów. W 2011 roku Swarovski już po raz dwunasty zagości na Festiwalu Filmowym w Cannes i po raz jedenasty będzie stał za kulisami rozdania Oskarów. Znakomite, niezwykle uzdolnione aktorki takie jak Hilary Swank czy Marion Cotillard miały na sobie biżuterię Swarovski, kiedy wychodziły na festiwalową scenę, by odebrać statuetkę dla najlepszej aktorki. Od 2006 roku Swarovski angażuje się ponadto w organizację Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Toronto, a ostatnio także Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Pusan. Jednocześnie nadal dodaje uroku aktorkom pojawiającym się na ceremoniach wręczenia Cezarów, Złotych Globów, nagród Emmy i wielu innych trofeów.

Filmowe gale oraz towarzyszące im sesje zdjęciowe to tylko niektóre z okazji, na jakie gwiazdy rezerwują pojawiającą się co roku w nowej odsłonie torebkę „Star Collector” (dostępną w Numerowanej Edycji Limitowanej). W 2010 roku z lśniącą blaskiem ponad 700 kryształów, wytworną torebką „Mybag” u boku widziano między innymi Isabelle Huppert, Emily Blunt i Elizabeth Banks.

Przygotowana na rok 2011 kolekcjonerska torebka „Party Time” będzie wzorem szyku i ekstrawagancji. Ta kopertowa torebka wykonana z czarnej, jedwabnej satyny będzie ozdobiona imponującym kryształem oszlifowanym na kształt kwiatu. I jak zwykle będzie dostępna w Numerowanej Edycji Limitowanej.

By jeszcze jaśniej błyszczeć na czerwonym dywanie, gwiazdy mogą skorzystać z zachwycającej garderoby, w której eleganckie torebki wieczorowe i subtelne kopertówki są eksponowane obok niezwykle oryginalnej biżuterii i wyrafinowanych klasyków jubilerskich. Nathalie Colin, Dyrektor Kreatywna w firmie Swarovski, w każdym sezonie zaskakuje nowymi wyrobami, które są jedyne w swoim rodzaju, śmiałe, wytworne – wprost wymarzone na okazje, którym towarzyszy czerwony dywan. Każdy z tych produktów jest świadectwem niebywałego kunsztu firmy Swarovski, w pełni zasługującego na chwile chwały na czerwonym dywanie. Kryształ to wyjątkowo wszechstronne tworzywo o niewyczerpanym potencjale, który Swarovski stale zgłębia, aby móc tworzyć swe wspaniałe kolekcje.

Zarówno na scenie, jak i na ekranie klejnoty Swarovski lśnią fascynującym blaskiem, tak jasno jak gwiazdy. Już wkrótce czeka nas nowa, ekscytująca przygoda, którą zapoczątkował utworzony ostatnio dział firmy zajmujący się produkcją filmową pod nazwą Swarovski Entertainment. Magia nigdy nie przemija…

 

 

 

Ozdoby Swarovski miały na sobie

Catherine Deneuve, Kristin Scott Thomas, Dita Von Teese, Sharon Stone, Madonna, Marion Cotillard, Kate Winslet, Penélope Cruz, Jennifer Lopez, Beyoncé Knowles, Charlize Theron, Hilary Duff, Emma Thompson, Meryl Streep, Zhang Ziyi, Eva Longoria Parker, Jennifer Aniston, Andie MacDowell, Teri Hatcher, Aishwarya Rai, Audrey Tautou, Mélanie Laurent, Emmanuelle Béart, Isabelle Adjani, Sandra Oh, Diane Kruger, Christina Aguilera, Faye Dunaway, Michelle Yeoh…i wiele innych. 


 

W 1895 roku Daniel Swarovski, czeski wynalazca i wizjoner, osiadł w wiosce Wattens, w austriackim Tyrolu. Zabrał ze sobą maszynę do szlifowania i polerowania kryształowych kamieni jubilerskich własnego projektu. Takie były początki kariery Swarovskiego, światowego lidera w produkcji szlifowanego kryształu. Zrewolucjonizował on świat mody i zajął się produkcją kryształu dla branży mody i jubilerstwa, a od niedawna również do oświetlenia, architektury oraz wyposażenia i dekoracji wnętrz. Obecnie firma jest kierowana przez czwarte i piąte pokolenie spadkobierców założyciela i swoim zasięgiem ogarnia cały świat, zatrudniając 23 000 pracowników, prowadząc działalność w ponad 120 krajach i generując obrót w wysokości 2,06 mld euro w 2010 roku. Działalność firmy Swarovski obejmuje dwa główne obszary, z których jeden związany jest z produkcją i sprzedażą kryształowych komponentów, drugi natomiast – z tworzeniem gotowych produktów. Elementy firmy Swarovskistały się nieodzownym składnikiem międzynarodowego designu. Od 1965 roku firma dostarcza również precyzyjnie szlifowane, naturalne i syntetyczne kamienie dla branży jubilerskiej i zdobniczej. Prezentujące kreatywność leżącą u podstaw firmy, własne linie dodatków, biżuterii i przedmiotów do dekoracji wnętrz Swarovski są sprzedawane w ponad 1 900 sklepach detalicznych na całym świecie. Swarovski Crystal Society liczy niemal 325 000 członków na całym świecie, entuzjastycznych kolekcjonerów słynnych kryształowych figurek. Aby uczcić świat innowacji i inspiracji Swarovskiego, w 1995 roku w Wattens otwarto wspaniałe, multimedialne muzeum kryształu.

---